05 February 2013

A cup from Peru

Make up brushes cup sedona lace
A cup from Peru.
Ik was lekker aan het shoppen en wist dat ik nog een leuke beker wilde hebben voor mijn Sedona Lace borstels. Dus flink op zoek... Niet dus als eerste kwam ik bij "De wereldwinkel" aan en dacht het is weer lang geleden dat ik hier naar binnen ging, even rond snuffelen. Ik zag niets dat mij 100% aansprak maar toen zag ik een beker staan. Helemaal eenzaam in z'n uppie. Ik heb hem gelijk gekocht, het was liefde op het eerste gezicht:). De mevrouw uit de winkel vertelde mij dat hij uit Peru kwam. "Wooooww"

Het is een hele speciale bewerkte beker. Of het bedoeld is om er allemaal dingen in de kleuren te zien weet ik niet. Maar op de foto zie je bijv. een hoofd op z'n kop. verder op de beker zou je een zwangere vrouw kunnen zien, of een baby. Je kan er uren naar kijken en steeds zie je meer vormen tot een figuur veranderen.
Wat ik ook erg mooi vind aan deze beker is dat je aan de binnen kant de draai sporen ziet van het maken.

Ik vind het altijd erg leuk om te rond te winkelen in "De Wereldwinkel"
Alles wat je ziet er heel erg uniek. Niet als bij de marskamer/xenos/blokker dat je een beker pakt en er zijn er nog zo'n miljoen van. Hiervan zijn er misschien 10 of 20 gemaakt en waarschijnlijk ook allemaal weer anders geschilderd. het zou ook heel goed kunnen dat er werkelijk maar 1 van in de wereld is, kan allemaal.


Ben je nog niet bekend met de Wereldwinkel?

Bijna 350 Wereldwinkels verkopen de mooiste wereldcadeaus. Volgens eeuwenoude tradities gemaakt. Met een hedendaags tintje. Elk product is met zorg en volgens eerlijke handelscriteria ingekocht. Door de handel met Wereldwinkels verdienen de makers van deze cadeaus een geregeld inkomen. En krijgen zij ondersteuning bij het ontwikkelen van hun bedrijf. Wereldwinkels maken hiermee duidelijk dat armoede wèl bestreden kan worden.

Kijk of er bij jouw een in de buurt is!