14 February 2013

Valentijn bak festijn dag ❤

Dus vandaag is het Valentijnsdag...
Ik geef er helemaal niets om, maar deze dag is een goeie smoes om lekker veel te bakken.
Allemaal leuke ideeën en natuurlijk veel chocola!

Voordat ik begon met bakken heb ik mijn lieve Tara blij gemaakt met een "Valentijns hapje" 
Wat heb je nodig: 
1. een hart koekvormpje
2. twee plakjes kaas
3. een hondenkoekje 
Je snijdt met het koekvormpje twee hartjes uit de plakjes kaas.
Daarna leg je het hondenkoekje op één van de plakjes en leg je de andere er boven op.
Simpel.....
En voilá 
Tara helemaal blij (ze is geobsedeerd met kaas)

Oke, nu serieus ;)

Koopmans koekjes, de chocolade variant.
(wilde 't een keer uit proberen)

Hier maak ik het deeg, eerst gewoon het basis recept op de doos gevolgd en daarna bij *variaties heb ik de melk en cacao toegevoegd.
Helaas kon ik niet snoepen van het deeg omdat er ei in zit.

 Mooi bolletje van gemaakt en even lachen voor de foto ;)

Daarna de koekjes uit gesneden en gebakken. 
Ik vind ze er zo leuk en lekker uit zien.

We hebben daarna met zijn alle een klein proef-bolletje geproefd,
Ze waren SMERIG! Ze smaakte helemaal niet meer naar een echt koekje, heel melig en bitter. Dus op een plank gedaan en in de prullenbak ermee.

Ik heb het recept helemaal gecheckt en zag dat ik totaal geen fout of iets had gemaakt.
Alles op de gram afgewogen.
(ik had dit recept al eerder geprobeerd en toen smaakte het ook zo vreselijk vies, ik dacht toen dat het aan de bloem lag omdat die nog maar 2 maanden goed was, soms kan dat een verschil maken)

Dus ik was naar de Koopmans website gegaan om daar een klacht in te dienen.
Heel mijn verhaal verteld en kreeg een mail terug dat hun niets vreemd in het recept konden vinden. dat de koekjes gewoon lekker horen te zijn. 
Ze zeiden: "voor het ongemak sturen we je binnen 3 weken een lekker Koopmans pakket."
Dus toen was ik weer helemaal blij ;)

Daarna mijn frustratie aan de kant gezet en opnieuw begonnen. Dit keer met mijn eigen recept die ik al gebruik en bewerk sinds dat ik een klein meisje was.

Het voordeel van dit recept: Ik kan lekker snoepen van het deeg!! 
Want er zit geen ei in. ;)

Dit zijn ze geworden,, Dit is nog voor dat ze gebakken waren.
Na het bakken zagen ze er ook nog zo mooi uit. Alleen iets donkerder, maar net zo glad als hier (niet gerimpeld als hij die andere).
Waarom heb ik geen foto van toen ze klaar waren met bakken? We proefde ze en waren zo lekker dat ik ze gelijk in de koektrommel heb gelegd en ik ben het daarna vergeten.

Ik ga hier lekkere brownies maken, van Dr. Oetker.
Ik had een keer voor de lol dit recept uit geprobeerd en het was zo lekker en makkelijk om te maken. Ik moet een keer nog een echt recept vinden van brownies, maar dat komt wel.
Hier zie je het deeg van de brownies, "lekker he" en je kan er ook heerlijk van snoepen want hier zit ook geen ei in.

Daarna heb ik het deeg verdeeld in deze leuke hartvormige bakblikjes,
gekocht bij de Marskramer. Ik had er gelijk 6 van gekocht voor als er per ongeluk een keer krasjes in de eerste 3 komen.

En hier zijn ze klaar, ik vind ze zoooo mooi en heerlijk eruit zien.
Er zit in de linker echt een grote scheur door het midden:P. "Broken heart"

Ik heb ze daarna lekker kinderachtig versierd met chocolade stiften hahaha.
Zag er echt niet uit, behalve één zag er wel aardig uit.(de foto boven aan)
Ik wil altijd heel veel uitproberen van de bak-afdeling in de supermarkten.
Behalve fondant, spijs, marsepein en glazuur want dat vind ik niet lekker.

Ik heb vandaag echt de hele dag staan bakken, dat was heerlijk om te doen.
Bakken is echt een grote hobby van mij.

❤Happy Valentine's day!❤