09 September 2013

Naar ELYSIUM geweest met mijn zus (aanradar!!)

Pathé gratis bioscoop kaartje
Onze gratis entre voor ELYSIUM.
Mijn zus en ik hadden een gratis bioscoopkaartje gekregen en zo zou het eruit zien als we het konden gebruiken via internet. Wij zijn de rode poppetjes, ik zat in stoel 9 en mijn zus in stoel 10 en hebben inderdaad de film van 14:10 gekozen. De kaartjes waren van ING en konden alleen bij de kassa in het gebouw ingeleverd worden. Wij zaten sinds gisteren avond heel de tijd spannend te kijken op internet of de bovenste middelste plaatsen nog niet bezet waren dus vandaar dit plaatje ;)

Verder zal ik hier een beetje over mijn dag vertellen en hoe de ELYSIUM ervaring was..
It was freakin' EPIC!!
De poort verdampt in de zon
De poort in brand?
Ik zat lekker buiten in het zonnetje zie ik opeens allemaal rook van onze poort af komen.
De poort was kleddernat van alle regen en was aan 't verdampen door de warme ochtend zon.
Zie er prachtig uit vind je niet.

mooie lucht blauw met wolken
Nog even mooi weer :)
Prachtig uitzicht toen mijn zus en ik bij de bushalte zaten.

white house down
White House Down!!
Look at these sexy men!!
We hadden net de kaartjes gratis gekocht en liepen de trap op. Toen viel ik er bijna weer van af, damn ik moet die film zien ;)
De film doet mij denken aan "Olympus Has Fallen" van afgelopen lente.

pathé winkeltje
Cinema snacks!!
Ik ben een lange tijd niet meer naar de bios geweest en was verrast, want de hele bovenverdieping van pathé was verbouwt. Het ziet er mooi uit, maar voelt ook zo veel kleiner dan wat het was. Nu hebben ze van die muren in het midden gezet om de "winkel" en de wachtbanken gescheiden te houden. (het rondje waar ik nu binnen loop)
Toen ik deze foto maakte werd ik er gelijk op gewezen dat je hier geen foto's mocht maken. Ik zei "dat is toch alleen van de film zelf als hij draait, dat je niet maar fotograferen en filmen". Nope blijkbaar mag je niets in het hele gebouw fotograferen, weird..

Mijn bios snacks & props hamka's lipton ice tea skittles
Mijn bios snacks & props
Mijn zus en ik hadden allebei een Lipton Ice Tea genomen zodat ik een gratis SUPER GELE zonnebril zou krijgen :)
Verder had ik Hamka's chipjes en Skittles genomen en niet opgegeten.
Ik had namelijk net mijn middag eten op (en bij, Biologische rozijnen bolletje was veel lekkerder dan chips op dat moment.) Ik heb de rest voor thuis nu :D

Ik en mijn zus in de bios
Ik en mijn zus in de bios
"Je mag geen foto's maken" so what :p check deze super bewogen foto met mijn stoere zonnebril op xD haha
I feel so happy :D

thor the dark world
THOR The Dark World
Zo'n foto mag je dus niet maken in de Bios. Dit was nog in de Reclame... De THOR reclame! :D
Super gave trailer en omg die tekst... you'll never guess who!! ❤
Ik kijk echt uit om die film te gaan kijken.

Elysium
ELYSIUM
Dit mag dus niet!
Ik wilde 1 foto van de film met alleen het woord ELYSIUM erin. Nou dat is bij elke film altijd op het begin en daarna ben ik braaf geweest en heb geen foto's meer gemaakt.
Dit is ook niet echt een spoiler of zo :)

Over de film:
(zonder spoilers!)
GEWELDIG!!
Ik heb de Trailer gezien en de film is zoveel meer dan dat.
Meestal is dat de grote vraag als je een trailer ziet. was dit het of is de film nog groter.
en JA dat was hij zeker.
De muziek keuze is geweldig, de soundeffects zijn adembenemend.
Het kan geloof ik nog even, maar dit is een film om in de bios te kijken!
De bass in bepaalde moment zijn zo geweldig en precies to the point dat je echt letterlijk in de stoel wordt gedrukt van de intense beleving.

Voor je gevoel is de film opgedeeld in 3 delen.
3 gigantische onderwerpen/plaatsten/ gebeurtenissen waar het verhaal zich afspeelt

Gevoel deel 1
Het begin, de film start .... daar
Met veel vaart komt de film opgang en je krijgt daarna het gevoel van "oke nu gaan ze nog even "dit en dat" doen en dan is de film klaar". Je hebt het idee op dat moment dat je al iets van anderhalf uur aan het kijken bent. 

Gevoel deel 2
Dan kom je op het moment dat ze de "dit" gaan doen en met het idee in je hoofd dat het zo klaar zal zijn. Maar na ongeveer 1 minuut krijg je opeens zo veel info en prachtige beelden naar je hoofd geslingerd dat het gevoel van "hij is zo klaar" weg is. Je zit er midden in en er is geen stoppen aan. Tot na een tijdje (anderhalf uur voor je gevoel) je het idee hebt van de film is nu daar en we hebben het "begin" en "dit" nu gehad, het laatste deel "dat" zal wel zo klaar zijn.

Gevoel deel 3
Nog steeds met het idee dat "dat" binnen 10 minuten afgelopen is, heb je na 1 minuut al weer dat er zoveel gebeurt, dat niet mogelijk is om de film op dat punt in 10 minuten af te maken. Zo veel geweldige momenten dat je weggeblazen wordt. veel gevoel van anderhalf uur Tot in de laatste 10 minuten heb je niet het idee dat je in de laatste 10 minuten zit. Het gaat maar door!

De film duurt echt
109 minuten!?

Je hebt het idee dat je naar een film zit te kijken van
270 minuten!

Dan zou je denken zo iets wordt langdradig, dat is dus totaal niet het geval.
Het is zo indrukwekkend, spannend en mooi. Je zit er echt in vast gebeten.
Ik vind het kunst als ze een film maken en dat je er zo in op kan gaan dat je het gevoel hebt alsof je een super lange film aan 't kijken wat nooit saai wordt.
KUNST

Ik raad iedereen deze film aan om te kijken.
Hij draait nu nog bij Pathé dus wees snel!
De bioscoop ervaring is geweldig!