19 September 2013

Tara heeft een verhaal!

Tara heeft een verhaal!
Kijk en lees :)
Het maandag en vandaag verhaal
Afgelopen maandag ging mijn zus Tara in de ochtend zoals gewoonlijk uitlaten. Tot ik mijn zus mijn naam hoorde roepen en ik snel naar beneden rende (half slaperig).
Ik zag mijn zus met een hele zielige Tara op de grond zitten en wat bloed op de grond.
Wat is er gebeurd?

(Je zal geen bloed zien. We houden het netjes;)

 Tara heeft haar nageltje gescheurd tot in het leven.
 Tara heeft haar nageltje gescheurd tot in het leven.
(de foto is van vandaag, dus ze heeft mooie schone voetjes)
Maar hoe is dit nou gebeurd?
Wij hebben zo'n invalideopritje bij de achterdeur voor mijn vader en daar zitten van die gaten in voor antislip. Zij heeft daar nooit problemen mee gehad, ze gaat er zelfs op liggen zonnen. Maar nu ging het dus fout! (Als ze nu naar buiten wil leggen we een handdoek over het invalideopritje.)
Ze is er flink in blijven haken en er drupte aardig wat bloed uit. Mijn zus heeft haar naar binnen getild en er daarna een keuken papiertje tegen aan gehouden. Ik heb daarna gelijk de dierenarts opgebeld over wat ik nu moest doen. 
De dierenarts zei dat ik het met een gaasje en verband moest intapen en na een uurtje even moest kijken of het bloeden stopte.
Gelukkig stopte het en konden wij rond 6 uur even langs komen.

Mevrouw met de sok
Mevrouw met de sok
Verder die dag liep zij rond met dit bolle sokje. Het hele intapen liet ze heel goed toe.
Wat heeft ze aan:
Als eerste een gaasje over de nagel, dan een deel verband, even gestopt en daarna watten tussen gedaan zodat ze zacht zou lopen en toen verder ingewikkeld. Daar overheen een sok, de sok zit vast met een elastiekje vanaf de buitenkant erop gedaan, we willen haar pootje niet afknellen natuurlijk.
Ze liep er zeer goed op alsof er niets aan de hand was, Zonder dit aan wilde ze geen stap verzetten omdat het zo'n zeer deed.

Helemaal blij met haar sokje en botje:)
Helemaal blij met haar sokje en botje:)
Ze sloeg zelfs met haar poot op mijn arm om zo mij vast te houden zodat ze bij haar botje kon. Verder hebben we super blij en druk gespeeld alsof er niets aan de hand was. 
Ik ben blij dat ik haar van haar pijn kon helpen die dag.

Bij de dierenarts
Mijn lieve Tara zag het al gebeuren.. weer die tafel op :(
Ze laat echt super veel toe maar de tafel vind ze zo eng. Ze was niet te houden op die tafel zo erg trilde ze. Ik heb haar maar op de grond gezet en toen ging ze heel makkelijk bij mij liggen met haar kop op mijn been. Het is zo'n dropje!
Daarna heb ik zelf al haar ditjes en datjes van haar pootje gehaald en kon de dierenarts even kijken. Tara bleef me de hele tijd aan kijken en daardoor zag ik dat ze meer ontspannen was.
(Voortaan altijd op de grond! voor Tara én mij)

De dierenarts zei dat ze wilde proberen om het nageltje zover mogelijk netjes uit te laten groeien en dan af te knippen. Ze zei dat een operatie best heftig was en dat ze liever eerst wilde kijken of dit ook kon.
Ze heeft 5 sterke pijnstillers gekregen 

Tara is helemaal happy en geeft geen kick.
Ze loopt nu ook al weer zonder sok of iets, na het uitlaten moet ik alleen even haar voet in een soda badje zetten en dat was het.

Lekker spelen vandaag! (veel foto's)
Tara geeft kusje
Hier begon het
Mevrouw likte opeens heel mijn hand af nadat ik de foto van haar nageltje maakte.

Tara likt haar bek af
Jaa lekker heh ;) 
Ik zag die twinkel in haar ogen al komen..

pootje
"Ik" 
(commando: pootje)

nog een keer
"Ga je"
(commando: nog een keer)

Tara hap
"Pakken!!"
(commando: hap)

Tara pak arm
"Nomnomnom"
(commando: pak arm)

Tara is lief
Mijn kleine lieverd :)



Tara geeuwt half
Tara geeuwt


Toen werd ze moe :)


Tara houd mij in de gaten
"Maar ik hou je in de gaten"
(vraag/commando: ben je moe?)

Ben je blij
Ze is zo'n mooi beestje
(vraag/commando: ben je blij?)

Ben je boos
Zo cute!!!
(vraag/commando: ben je boos?)

Tara is afgeleid
Afgeleid!
* kaas? kaas? kaas?*
(Mijn moeder ging een boterham pakken met iets van beleg,, geen kaas)

Tara en botje
Toen kwam het botje aan de beurt.

Weer afgeleid
Weer afgeleid!
Ze hoort een deur van een bus open gaan.. nee het is niet de pakjes man Tara ;)
(ze houd alle busjes altijd in de gaten, want een bus = vaak deurbel)

Weer botje pakken
Weer samen spelen :)

Tara kan het zelf
"kijk ik kan het zelf!"

Tara is gelukkig
Helemaal gelukkig
*hoezo ik heb een gebroken nagel?*

(Nu snel Tara uitlaten want het is bijna 5 uur en ze ligt al achter mij te wachten)
:D