31 October 2013

Halloween: Pompoen mega muffin

Halloween pumpkin Pompoen mega muffin
Hi there!
Deze heerlijke mega muffin in pompoen vorm heb ik vanmiddag staan bakken. Ik heb ongeveer het zelfde recept gepakt voor deze muffin als voor die muffins a la Lein.
Ik heb nog nooit iets gebakken in een silicone vorm. Deze vorm moest ook eerst 2 uur op 220'C voor bakken om uit te wasemen, damn dat stonk! maar gelukkig was na 2 uur de geur helemaal weg ik kon ik beginnen aan mijn bak avontuur :D

Halloween pumpkin Pompoen mega muffin
De tussen fases
Dit keer heb ik wel bruine basterd suiker toegevoegd. Het is nu feest dus een beetje suiker mag wel. Ook heb ik dit keer de rozijnen laten weken in appelsap. Mijn moeder heeft voor mij 2 appels geschild en in kleine stukjes gesneden. 
(Dat snufje zout zit er ook in!)

Halloween pumpkin Pompoen mega muffin Marjolein Kucmer
Hop in die pompoen!
Zware concentratie is af te lezen op mijn gezicht haha.
Het is een dubbel recept, want 1 recept is ongeveer 500 ml/gr bij elkaar en de vorm met 1 cm rijs ruimte vult tot 1 liter.

Halloween pumpkin Pompoen mega muffin
Iets te vol?
Waar is nou die 1 cm rijs ruimte? :O Ik heb er wat uit geschept en daarna was hij wel goed. Wat ik eruit had gehaald was de inhoud van 2 muffin vormpjes.
Waarom was hij dan te vol? ik had het volume van de 2 appels en rozijnen niet meegerekend :).

Omdraaien!
(Dit is de Xenos vorm)
Ik heb hem voorzichtig los gemaakt aan de randjes en ben hem langzaam los gaan wrikken...

Gelukt!
Zoals je al eerder had gezien ;) 
Maar hij liet wel in 1 keer los, zonder barsten of scheuren!
Ik durf het gewoon ook zelf te zeggen: hij smaakt geweldig!!

Happy Halloween