22 October 2013

Mijn eerste appelboom geplant!

Kawaii boompii
Vanmiddag ben ik wezen boomshoppen met mijn moeder, ik wil al zo lang een appelboom in de tuin en nu vond ik eindelijk een mogelijkheid om er 1 te planten.
Beste tip voor tuinieren:
Doe gewoon wat je wilt & see what happens :)

De kleine struik achter de appelboom was vorig jaar een stuk groter en lelijker, Dus snoeien maar. De helft ging dood en opeens had ik veel meer ruimte... appelboom?

Ook heb ik met iemand bij ons uit de buurt eens staan praten over zijn tuin,
Want hij had mega mega zonnebloemen (die je alleen in films ziet) en ik had 3 handen vol zaadjes gekregen uit 3 verschillende mega zonnebloemen! super cool!! :D
Maar hij had ook een kleine Elstar appelboom en zei dat hij die al 4 jaar heeft en klein blijft en dit jaar er 2 kilo appels vanaf had gehaald.

Dus ik ook een Elstar! :D

ik in actie! :D
Punt is zo'n gat graven is toch best zwaar, maar wel leuk!
Ps dit is mijn tuinier outfit.... alles wat ik niet graag draag en kapot mag/is :D

De oogst
We konden kiezen tussen 2 Elstar appelbomen (laatste) en we hebben voor deze gekozen.
Deze heeft 1 appeltje eraan hangen en dat bekent dat het dus kan appelen.
hij heeft het in zich om meer te produceren volgend jaar :D

Lekker!
Vandaag kwam een goede vriend (die mij heeft leren tuinieren) nog even langs om wat bamboe stokken te brengen uit zijn tuin en een zak vol heerlijke verse tomaten van 't land.
Dankzij hem heb ik nu een appelboom in de tuin staan. ik was namelijk bang dat ik te laat was in het jaar om er nog 1 te planten en hij zei gewoon doen, kan best :D
Dankjewel!