01 November 2013

Big Bazar Nagellak Haul/Shoplog & review!! (Deel 1)

De eerste lading nagellak
Ik heb een tijdje terug 10 nagellakjes gekocht bij de Big Bazar. Daar zijn de nagellakjes lekker goedkoop en van super goede merken. Veel van de kleuren die ze verkopen zijn: van vorig jaar of langere tijd terug, uit het assortiment of de verpakking werd vernieuwd. Ik heb gecheckt dat veel van deze kleuren juist nu in de mode zijn. Bijv die plum kleur op mijn rechter pink is nu in en zit helemaal niet in het nieuwe assortiment van het merk.

Van links naar rechts
De lakjes zijn allemaal tussen de 2 en 3 euro ;)
Boven
Revlon: 830 Golden
Maybelline: 830 Silver Speed
Maybelline: 110 Pastel Rose
Maybelline: 520 Red Flash
Maybelline: 310 Acid Plum

Onder
Sally Hansen: 22 Champagne
Sally Hansen: 220 Crystal beading
Essie: 243 Beyond Cozy
Essie: 246 Leading Lady
Essie: 245 She's Pampered

Rechter hand ;)
Het Revlon lakje dekte enorm goed dus daar zit maar 1 laagje op (duim)
en bij het Maybelline Pastel Rose zitten er 2 laagjes op, met 1 laagje is 't gewoon een mooi glans lakje (middelvinger) maar nu zie je duidelijker wat er gebeurt met 2 laagjes.

Linker hand ;)
Ook bij het Sally Hansen Crystal Beading lakje heb ik expres 2 laagjes gedaan zodat je goed het effect ervan kan zien(wijsvinger). Dit zou ik normaal altijd gewoon met 1 laagje dragen en als topcoat.

What happened?
Nacht geslapen en daarna gedoucht en na een tijdje rolde de nagellak zo van mijn nagels af als rubbere velletjes. Dit is een tik van mijn nagels. Als de nagellak niet bedoeld is voor 2 laagjes zullen mijn nagels dat ook niet accepteren. Nagellak heeft soms en vaak moeite met goed vast blijven zitten op mijn nagels. Why? ask them ;)

De nagellakjes van Maybelline zijn allemaal goed blijven zitten behalve die Pastel Rose waar ik dus expres 2 lakjes van op deed. Ik had die juist bedoeld voor 1 laagje (glans). Verder ben ik dol op de Maybelline 40Sec lakjes, ze drogen geweldig snel en ik haat wachten op nagellak :)

Het Revlon nagellakje is zeer sterk en droogt geweldig snel. 

De Sally Hansen lakjes zijn er beide af, omdat ik heb gemerkt (ook al tijdens het lakken) dat de champagne kleur enorm dekte en de zelfde eigenschappen heeft van het Revlon lakje. Als ik 2 laagjes had gedaan bij 't Revlon lakje zou die er waarschijnlijk ook eraf zijn gerold. Het Crystal Beading lakje is eraf omdat het dus een doorzichtig lakje/topcoat moet zijn en ik heb een lekker dubbel gedaan. Dus niet acceptabel :P

De Essie lakjes zijn geweldig! Net als Maybelline.(afgezien mijn eigen foutjes)
Ze droge zeer snel en blijven heel goedzitten.

Nagellak verwijderen...
De effen kleuren van Maybelline & Essie zijn moeilijk te verwijderen. De rest was een paar keer vegen of een beetje late weken in een watje en weg was de lak maar voor deze moest ik nog harder mijn best doen.
Dus de effen lakken zijn super goed en blijven sterk zitten

Welke van deze kleuren vind jij het mooist?
En shop jij wel eens make-up bij de Big Bazar?