10 November 2013

Koopmans kruidnoten bakken

Koopmans kruidnoten bakken
Super makkelijk recept
Ik zag deze bij de Jumbo staan en dacht; why not. En besloot vandaag eens tussen mijn schoonmaak/reorganize momenten even deze kruidnoten te bakken. Op het recept staat dat je 10 tot 15 minuutjes er mee bezig zou moeten zijn. Dat valt mee right? :)

Koopmans kruidnoten bakken
Dat ging snel!
Even 2 eetlepels water toevoegen bij 1 zakje van 160gr, een klein beetje roeren en done!
Het deeg ruikt zo lekker! echt moeilijk om vanaf te blijven.

Hell!
Koopmans wil kinderen breuken leren, wedden!
Je moet 8 rolletjes maken en die verdelen in 7 stukjes... waarom niet gewoon in 8 stukjes! ik ben braaf geweest en heb ze netjes in 7 stukjes verdeeld.

Koopmans kruidnoten bakken
Eindelijk
Van het begin tot hier ben ik aan half uur bezig geweest om alleen maar die rolletjes te rollen en daarna 56 pepernoten in balletjes te rollen en daarna lichtjes plat te drukken op die bakplaat. Sure, als je dit met moeder en 2 kinderen doet is super leuk en is realistisch in 15 minuten klaar. In je eentje is het 30 min :)

Tara is dol op kruidnoten
Als wij kruidnoten pakken krijgt zij altijd 1 kruidnootje :) Dus deze middag was 't feest voor haar en heeft 10 minuten(de baktijd) daar rustig naast de oven gezeten en gewacht tot hij piepte :D

Koopmans kruidnoten bakken
Klaar!
Ze ruiken fantastisch maar iets klopt er niet in dit recept. Ik heb ze 2 uur laten afkoelen. en toen geproefd  Ze smaken geweldig maar ze zijn zacht. Daarna heb ik ze de hele avond laten liggen. Nog steeds ze zijn zacht. En nee dit is geen taaitaai pepernoot recept dit moet een knapperig kruidnootje zijn.
Dus ik doe ze morgen nog een keer in de oven en ga even met de temperatuur en tijd spelen. Als ik ze knapperig krijg en zoals Koopmans ze heeft bedoeld dan vertel ik jullie het correcte recept en anders weet je het nu, ze smaken goed maar proeven oudbakken.

Update 11 november
De pepernoten zijn geweldig lekker en knapperig... houd je niet aan het recept wat achterop de doos staat maar doe dit!
Houd de temperatuur het zelfde maar verander de baktijd in:
15 tot 20 minuten (in plaats van 10).
Dan zijn ze perfect :)

Binnenkort from scratch pepernoten en kruidnoten bakken :D

Wat vind jij lekkerder:
Pepernoten of kruidnoten?