23 December 2013

Bijzondere edelstenen haul/shoplog!

Calciet kerst sterretje
Een tijdje geleden was ik weer langs mijn favoriete edelstenen winkeltje geweest; Delphius. Ik heb daar dit super schattige kerststerretje van Calciet gekocht. Ook heb ik 5 andere bijzondere edelstenen gekocht die je niet dagelijks tegenkomt.


Granaat uit Brazilië
Granaat uit Brazilië
Deze edelsteen kom je wel eens tegen maar is niet een edelsteen die men vaak pakt.
Toen ik hem zag was ik gelijk helemaal verliefd want hij matched echt perfect bij de fashion items die ik de laatste tijd draag. Een bordeaux/plum kleur! Ook vind ik het zo mooi dat hij zo'n klein bonk je is.

Granaat uit Brazilië
klik het plaatje voor 
meer info over Granaat

Toermalijn in Bergkristal uit China
Toermalijn in Bergkristal uit China
Toen ik deze steen zag dacht ik; WAT, hoe kan dat nou? Meestal heb je gewoon bergkristal en toermalijn los van elkaar, nooit in elkaar gegroeid. Ik vind dit echt een mooi natuurverschijnsel! 
Er lag nog zo'n steen en die heb ik als cadeautje aan mijn moeder gegeven :) Zo ook een Orakel deck omdat ze al een tijdje bij die van mij stond te "kwijlen" bij wijze van spreken en ik dacht laat ik haar eens verassen!

Toermalijn in Bergkristal uit China
klik het plaatje voor 
meer info over Tourmalijnkwarts

Robijn in Fuchsiet uit India
Robijn in Fuchsiet uit India
Deze steen glittert aan alle kanten, zo apart om te zien. Je zou bijna denken dit is nep, maar nee, de natuur houd ook van een glitter feestje! De roze vlek is Robijn wat ik een erg mooie steen vind. Aan de onder kant zitten nog meer plekjes. Wat ik erg mooi vind van deze steen is dat die bepaalde plekken in de steen bijna lijken op fossielen.

Robijn in Fuchsiet uit India
klik het plaatje voor 
meer info over Fuchsiet

Malachiet uit Congo
Op het moment dat ik deze edelsteen zag liggen dacht ik meteen aan kerst! Jullie ook!? De steen is zo mooi en fel van kleur. De structuur lijkt alsof er iets van kauwgom uit elkaar getrokken wordt en dan versteent is. Wonderbaarlijk dat zo'n felle kleur door de natuur wordt gemaakt.

klik het plaatje voor 
meer info over Malachiet

Robijn in Zoïsiet uit Zimbabwe
Opeens zag ik deze steen liggen en vroeg mijzelf in gedachten af: *ZIE IK DIT GOED!?!?!* Voor deze combi van Robijn in Zoïsiet ben ik al best lang op zoek op Ebay. Alleen het kost meestal honderden euro's of het is vaak fake. En daar lag hij dan speciaal voor mij.
Ik vind deze steen waanzinnig mooi!

klik het plaatje voor 
meer info over Robijn in Zoïsiet

Zoals je misschien hebt gemerkt heb ik overal verteld waar de edelstenen vandaan komen. Dit geld alleen voor déze stenen want op de info pagina's zullen waarschijnlijk hele andere vindplaatsen staan, maar dat zijn gewoon de meest voorkomende.

Klein wonder!
Ook ben ik net achter iets leuks gekomen toen Ik op mijn sterrenbeeld klikte op die website. Mijn geboorte datum is 15-08-1990 en ik ben dus een leeuw. Ik wist al dat bergkristal bij mijn sterrenbeeld hoorde maar zo ook: 
Barnsteen, Carneool, Citrien, Diamant, Granaat, Robijn, Tijgeroog & Topaas
Wat draag ik nu: Een Barnstenen ring en 4 oorstuds, Een brok Citriene aan een ketting en een armband van 3 soorten Tijgeroog. 
Waar ik dol op ben om ook te dragen is; Carneool, Granaat en Robijn.

Ik heb veel gevoel voor de aantrekkingskracht van edelstenen 
en grijp dan ook nooit mis! Dat blijk wel :)

Wat vind jij van edelstenen?
Heb jij edelstenen in huis liggen of 
draag jij wel eens iets met een edelsteen?