26 December 2013

De kerst versiering in huis


Onze kerstboom
Vandaag ga ik jullie laten zien hoe onze woonkamer en mijn slaapkamer versierd zijn voor  de kerst. Ik ben echt dol op decoreren voor kerst! Daarom stond ook op 29 november op mijn kamer de kerstboom al op (na Thanksgiving!) en op 30 november hebben wij heel heel de woonkamer versierd! :D

Woonkamer
Dit is dus onze kerstboom. Mooi klassiek met veel zilver en wit. We hebben elk jaar de zelfde kerstboom versiering en alles is van glas, dus altijd extra voorzichtig zijn.

Slingers en guirlandes
Links boven is bij ons voorraam. Een ijzige look :) rechtsboven is bij ons achterraam, voor lekker basic. Onder is onze lamp boven de eettafel. Ook weer elk jaar het zelfde.

De vensterbank
Alle kerst kaarten zetten wij hier ook altijd tegen het raam en dan van allerlei leuke kerst en winterse decoratie en natuurlijk kaarsen en edelstenen.

Salontafel licht
Deze decoratie heb je vast al eerder gezien bij de post van ons kerstbrood.
Wij hebben altijd dit blad en glas met een kaars erin op tafel. Met de seizoenen en kerst verandert altijd wat er omheen ligt.

Slaapkamer
Mijn kerstboom
Door veel houten meubelen, licht zandkleurig behang en rode gordijnen heb ik gekozen voor een goud en rood look voor mijn kerstboom. Deze stijl gebruik ik al jaren en ook met glazen kerstballen. De piek is een beetje uitgeschoten maar nog steeds kan ik nergens een echte glazen gouden piek vinden. Ook heb ik al die mini candy canes van de Xenos erin gehangen en 2 schattige beertjes voor de lol.

Mijn kalender
Hier heb ik een leuke gouden bloem aan de spijker gehangen

Mijn wasbak spiegel
Ik heb het hele jaar door de groene guirlande op hangen (met ook andere soorten kleuren bloemen erin) omdat ik de hoeken van de spiegel erg hard en lelijk vind. Maar nu heb ik er ook een gouden guirlande erbij gehangen en rode rozen in de guirlande geprikt. Zoals je ziet hangen hier ook de de leuke kerstversiering die ik van Ellen van Sweet Shop Design had gekregen.

Mijn bed / bank
Dit is mijn winters, super kawaii en kerst bed / bank
Ik heb speciaal dit jaar die witte deken en witte kussens gekocht. en het kussen met het rendier had ik gewonnen op Etsy. De Korilakkuma knuffels vind ik super cute!.. PINK :D
Het Rilekkuma kerst sok zag ik laatst op Ebay en moest ik gelijk hebben! Hij is echt hoogwaardig gemaakt!

Mijn vensterbank
Ik heb speciaal voor een koude en zachte uitstraling gekozen voor mijn vensterbank.
tegen de rand van mijn raam ligt een led lampjes slinger en dat kleine kerstboompje rechts zit ook een led slinger in en het kerst boompje zit in mijn plum pot! yeeh! :D
Ik heb 3 theelicht houdertjes staan in de kleur mat zilver en zoals gewoonlijk veel edelstenen. 
Ook heb ik 4 orchideeën in mijn vensterbank staan. in de witte pot staat vol in bloei en in de roze pot is veel bloemen kwijt geraakt doordat ik hem moest verplaatsen (hij stond op de plek van mijn kerstboom. De andere 2 zijn opnieuw knoppen aan het maken en die gaan bijna open.

Kaarsje!
Mijn kerstboom kaarsje (die ik dus niet op brand!)

Mijn salontafeltje
Deze grote kelk kocht kocht ik laatst bij de Action om dat ik graag net als beneden mijn onderblad graag wilde vullen in plaats van 4 kleine theelichthoudertjes.
Verder kan je wel zien wat er staat. Ook weer edelstenen en de kaarsen die ik altijd brand op mijn kamer zijn van bijenwas, want die ruiken zo lekker altijd.

Mijn bureau
vrijwel het zelfde als altijd maar dit keer een guirlande er omheen en een mat goud theelichthoudertje in het midden. Ook hangt er deze winter dit prachtige winterse schilderij met een Aziatisch lijst aan de muur. (wanneer het lente is hangt er een bloesem schilderij.) En natuurlijk weer veel edelstenen.

Edelstenen hoarder?...

Dit is zo'n beetje alles aan kerst versiering in ons huis.
Mijn moeder heeft haar kamer heel winters gehouden en niet echt kersterig.
Mijn zus haar kamer staat wol met verhuisdozen want die is alles aan het uitzoeken, want die gaat binnenkort met haar vriend samen wonen.

Classic & Opruimen
We zijn er dol op maar houden alles best graag basic en klassiek. Dus niet opeens "kom laten we dit jaar een roze of paarse kerstboom nemen" echt niet. vind ik persoonlijk zo niet mooi.
Ook laat ik de kerstversiering tot 1 januari op mijn slaap kamer staan en beneden soms ook al en soms laten wij het staan tot mijn zus haar verjaardag (13 jan)
Daarna gaan we het huis lekker op pinken! Dus een mooie en winterse look met roze accenten!

Wanneer ruimen jullie de kerstspullen op 
en wat is jouw favoriete decoratie kleur met kerst?